در صورت افزایش تقاضا، تولید انبوه «ژئوممبران» را بلافاصله آغاز می‌کنیم
نوشته شده توسط : شیما شریفی

با توجه به نامگذاری سال ۸۸ به نام «سال اصلاح الگوی مصرف» و گسترش روزافزون تکنولوژی در آبرسانی، آبیاری و با توجه به افزایش قیمت‌ها، لزوم دقت بیشتر در انتخاب مصالح و لوازم مربوط به پروژه‌های آبیاری و آبرسانی از سوی نماینده مدیریت آب‌وخاک جهاد کشاورزی مورد تاکید قرارگرفته است. در گذشته لوله‌های فولادی، چدنی، آزبست سیمان و غیره در پروژه‌های آبرسانی و آبیاری به کار برده می‌شد، ولی امروزه در میان تمام لوله‌ها، لوله‌های پلی اتیلن سخت (HDPE)و پلی‌پروپیلن (PP) جهت لوله کشی آبرسانی و گازرسانی استفاده می‌شود. ‌این لوله‌ها از سال‌ها قبل در اروپا و آمریکا با موفقیت کاملی مورد استفاده قرار گرفته و روز به روز بر مصرف آنها

 

ژئوممبران قیمت هر متر مربع

 

افزوده شده است. در‌ این راستا، شرکت گسترش پلاستیک برای تولید لوله‌های پلی‌اتیلن از ۲۵سال قبل پا به عرصه حیات گذاشته و هم اکنون با دارابودن ظرفیت حدود ۴۰ هزار تن در سال قادر است انواع لوله‌های پلی اتیلن را برای مصارف آبرسانی، گازرسانی، شبکه‌های فاضلابی و آبیاری تحت فشار تولید کند. مهندس «محمدرضا صاحب نسق» می‌گوید: «بنا به‌گفته مسوولان ذیربط حدود ۴۰‌درصد آب تولیدی در شبکه هدر می‌رود که‌این اتفاق به ۳ دلیل عمده استفاده از لوله‌ و اتصالات نامرغوب، انتخاب ناصحیح نوع لوله و اتصالات و عدم اجرای صحیح است. بر‌این اساس برای تولید یک لوله مرغوب، باید ۴ رکن طلایی نیروی انسانی کارآمد، ماشین‌آلات پیشرفته، مواد اولیه مرغوب و کنترل کیفیت را مدنظر قرار داد.»

متن زیر گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت گسترش پلاستیک‌، دومین تولیدکننده برتر کشور در زمینه لوله‌های پلی اتیلن است.

روند تولید لوله‌های پلی اتیلن در گسترش پلاستیک هم‌اکنون به چه نحوی است؟

 

 

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

 

 

شرکت گسترش پلاستیک با سابقه‌ای ۲۵ ساله در عرصه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن توانسته با به روز کردن تجهیزات و خریداری دستگاه‌های مدرن از کشور آلمان، سهم به سزایی را در تولید لوله‌های پلی‌اتیلن در کشور داشته باشد.‌این واحد تولیدی توانسته با آموزش و جذب نیروهای متخصص، به تولید سایزهای مختلف لوله اعم از ۱۶‌میلیمتری که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود تا لوله‌های با ابعاد نظیر ۶۳۰ میلی متر بپردازد. بخشی از‌این لوله‌ها در پروژه‌های انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته حجم زیادی از لوله‌های تولیدی شرکت برای مصارف گاز مورد استفاده قرار گرفته است. ظرفیت تولید انواع لوله هم‌اکنون ۱۲۰تن در روز است که با توجه به وجود ۱۰ دستگاه خارجی برای تولید لوله از سایز ۱۶ تا ۶۳۰‌میلی‌متر، می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

با توجه به وجود نیروی انسانی به عنوان یکی از رکن طلایی تولید محصولات مرغوب، وضعیت در کارخانه گسترش پلاستیک به چه نحوی است؟

۸۰ پرسنل در سطح کارخانه و دفتر مرکزی مشغول به کار هستند. اما نظر به‌اینکه اکثر دستگاه‌های موجود در کارخانه به صورت تمام اتوماتیک و با تکنولوژی بالا هستند، نیاز زیادی به حضور پررنگ نیروی انسانی در خط تولید وجود ندارد، در عین حال بالغ بر ۶۰‌ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند.

محصول استراتژیک گسترش پلاستیک برای رقابت با سایر کارخانجات چیست؟

 

 

ورق ژئوممبران چیست

 

فعالیت شرکت در زمینه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن با مواد pe۱۰۰ است، ولی برای مشتریان علاقمند که عمدتا در بخش کشاورزی فعال هستند، از مواد اولیه pe۸۰ نیز استفاده می‌شود. اما ‌این روند در حال افزایش به سمت تولید محصولات با مواد pe۱۰۰ است، چراکه دستگاه‌های کارخانه‌این خاصیت را دارند که با مواد pe۱۰۰ تولید کنند. در حالی که به دلیل سختی مواد pe۱۰۰ بسیاری از دستگاه‌های فعال در سایر کارخانجات ‌این توانایی را ندارند. مهمترین مزیت‌این است که شرکت گسترش پلاستیک می‌تواند برای مصارف کشاورزی، آب آشامیدنی، گاز و آب و فاضلاب در سایز دلخواه مشتریان، لوله تولید کند، ضمن ‌اینکه مهمترین اصل تولید لوله در‌این شرکت، ارائه محصول کیفی است. به اعتقاد ‌این گروه صنعتی، کیفیت عاملی است که در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند محصولات را مطرح کند. وجه متمایز‌این شرکت با سایر رقبا، نیروی انسانی کارآمد و ماشین‌آلات پیشرفته در کنار استفاده از مواد اولیه با کیفیت است.

چه برنامه‌ای برای افزایش تولید در سال ۸۸ دارید؟

شرکت افزایش تولید بسیار مناسبی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است، به نحوی که تولیدات ما از ۶‌هزار تن سه سال قبل، هم اکنون به بالغ بر ۲۴‌هزار تن در سه سال گذشته رسیده است و روند تصاعدی تولید به همین روش ادامه خواهد یافت. برای‌این کار لازم است که گسترش مکان فیزیکی کارخانه صورت گیرد که البته طرح آن نیز تدوین شده و امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک پیاده‌سازی شود.

هم اکنون با توجه به رکود حاکم بر بخش صنعت، ارزش تولیدات شرکت چگونه است؟

با توجه به نوسانات بازار در سال گذشته‌، به خصوص در سه‌ماه آخر سال ۸۷، روند ارزش تولیدات کند شد، اما هم اکنون رو به افزایش است.

برنامه شرکت برای ارائه محصولات جدید و کسب سهم بیشتر از بازار چیست؟

 

 

قیمت اجرای ورق ژئوممبران

 

شرکت هم اکنون در دو زمینه «اتصالات الکتروفیوژن» و «ورق‌های ژئوممبران» فعالیت عمده‌ای را آغاز کرده و دو نمایندگی از شرکت‌های معتبر دنیا را اخذ کرده است. هم اکنون در ‌این دو‌زمینه تولیدکننده نیستیم. ولی نمایندگی کشورهای خارجی را در اختیار داریم. اما به محض ‌اینکه بازار پذیرنده ژئوممبران باشد، مدیریت آمادگی دارد که ورق‌های آن‌را خود در داخل کشور تولید کند.

پیش‌بینی شما از زمان‌ این رخداد چیست؟

به محض ‌اینکه بتوان از بازار جواب مثبتی دریافت کرد، تولید ‌این محصول آغاز خواهد شد. به هر حال آمادگی تولید در کارخانه وجود دارد.

تکنولوژی برتر استفاده شده در کارخانه که شما را از رقبا متمایز می‌کند، چیست؟

دستگاه‌های استفاده شده در خط تولید کارخانه از مدرن‌ترین دستگاه‌هایی است که در کشور آلمان تولید می‌شود و ساخت سال ۲۰۰۶ به بعد است.‌این امر خود انتخاب شایسته‌ای است که انجام شده است، تمام دستگاه‌های موجود مجهز به گرومتریک و التراسونیک است که گرومتریک خود سبب کنترل دقیق وزن مواد و لوله است، به نحوی که تا کمتر از ۱/۰ گرم را وزن می‌کند و به وسیله آن لوله بدون کوچک‌ترین تغییر وزنی تولید می‌شود. در‌این رابطه لوله به صورت آنلاین از نظر اقطار و ضخامت چک می‌شود و محصول کاملا استاندارد و مطابق معیار و کیفیت تعریف شده، تولید می‌شود.‌ این موارد در کنار نیروی انسانی متخصص موجود در کارخانه و چک‌هایی که به صورت مرتب از سوی شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد، توانسته مزیت رقابتی برای شرکت ‌ایجاد کند.

برنامه برای صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی چیست؟

 

 

ورق ژئوممبران در پرورش ماهی

 

سال جاری برنامه صادرات به کشورهای منطقه به صورت جدی دنبال می‌شود. سمینارهایی در کشورهای منطقه از جمله عراق برگزار شده و در نمایشگاه اربیل نیز حضور داشته‌ایم تا زمینه‌ها را برای حضور قوی آماده کنیم. مقدار کمی ‌صادرات نیز به‌ این کشور انجام شده است. در‌این راستا بیشتر به دنبال منابعی هستیم که بتوان با آنها کار کرد. البته علاقه‌مندی خود را نشان داده‌اند.

به جز عراق، در چه بازارهایی برای صادرات برنامه‌ریزی شده است؟

برای حضور جدی در کشورهای عراق و افغانستان برنامه‌ریزی و در حال حاضر ارتباطات برقرار شده، ولی به صورت جدی لوله ارسال نشده است.

در چه مناقصاتی تاکنون شرکت داشته‌اید؟

طبق یکی از قراردادهایی که با شرکت ملی گاز در شش ماه اول سال ۸۷ به امضا رسیده، شرکت متعهد شد که ۴‌میلیون متر لوله در سایز ۶۳ تولید کند که ‌این یکی از اقلام سفارشی است که توانستیم در ۵ ماه تحویل دهیم. از سوی دیگر بازرسی‌های مکرر از سوی بازرسان شرکت ملی گاز صورت گرفت. ۴۰‌هزار تن ظرفیت، عدد سنگینی است که برای آن سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است.

تاکنون موفق به دریافت چه جوایزی شده‌اید؟

‌این شرکت طی سال‌های گذشته موفق به کسب گواهینامه‌ها و تندیس‌های بسیاری از مراجع مختلف نظارتی و سیاستگذاری در کشور شده است. دریافت گواهینامه ISO۹۰۰۱,۲۰۰۰ از شرکت URS انگلستان، گواهینامه استاندارد ملی برای کلیه سایزها از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی‌ایران، گواهینامه کنترل کیفی برای کلیه سایزها از موسسه امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی (دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ از شرکت DAP آلمان، گواهینامه مرکز تحقیقات آب و فاضلاب کشور، گواهینامه شرکت ملی گاز ‌ایران جهت تولید لوله‌های پلی‌اتیلن گاز، انتخاب به عنوان شرکت برتر در سال ۸۲ از سوی وزارت صنایع و معادن‌، انتخاب به عنوان واحد نمونه سال ۸۳ از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی‌ایران و انتخاب به عنوان شرکت نمونه توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی‌ایران از جمله ‌این جوایز است.

همکاری شما با وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش کارشناسان و مدیران‌این وزارتخانه به چه نحوی است؟

 

قیمت روز ژئوممبران

 

طی سال‌های ۸۶ و ۸۷ تمرکز اصلی شرکت گسترش پلاستیک بر روی تولید لوله‌های گاز بود و ۹۰‌درصد تولیدات شرکت به طرح‌های گازرسانی اختصاص می‌یافت. اما در دی و بهمن سال گذشته‌ این تولیدات رکود یافت و تمرکز اصلی شرکت به تجهیزات کشاورزی منعطف شد.

تولید لوله‌هایی که در پروژه‌های کشاورزی مصرف می‌شود از سال ۸۷ آغاز و با بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی وزارت جهاد مذاکره شد. در مدت کوتاهی ارتباطات با ‌این وزارتخانه برقرار و دوستان ما از وزارت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای‌های مختلف علاقه‌مند به کار با شرکت شدند.

ما نیز علاقه‌مند به افزایش شناخت بهتر نمایندگان آنها‌، از محصولات مرتبط با حیطه کاری خود شدیم و بر همین اساس در برنامه داریم که به صورت مرتب از کارشناسان و مدیران وزارت جهاد برای بازدید دعوت به عمل آوریم. به‌ این معنا که هدف ما برگزاری ماهانه یک سمینار مشترک با وزارت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استا‌ن‌ها است تا به کیفیت محصولات ما پی‌ببرند.

شرکتی که سطح تخصصی خدمات را ارتقا داد

رییس انجمن تولیدکنندگان لوله‌های پلی اتیلن با تشکر از مهندس صاحب نسق، مدیرعامل شرکت گسترش پلاستیک گفت: گسترش پلاستیک از جمله شرکت‌های بسیار توانمند و با مدیریت برجسته است که توانسته در بهبود کیفیت تولید پلی‌اتیلن در کشور گام‌های اساسی بردارد.

 

لیست قیمت ورق های ژئوممبران

 

مهندس توکلی افزود:‌ این شرکت نه تنها در حوزه کاری خود بلکه در کشور و ارتقای سطح تخصصی خدمات نقش بسیار موثری داشته است و از اعضای فعال انجمن به شمار می‌رود.

به گفته توکلی،‌این شرکت همواره نسبت به عملکرد انجمن صنفی انتقادهای بسیار به جایی داشته است و در هیات‌مدیره انجمن نیز از دیدگاه‌های وی بهره‌گیری می‌شود.

خط مشی کیفیت «گسترش پلاستیک»

شرکت گسترش پلاستیک تولیدکننده لوله‌های پلی اتیلن، خط مشی کیفی خود را در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده به منظور تامین رضایت مشتریان به شرح زیر اعلام می‌دارد:

* وجود و استمرار فعالیت شرکت در رضایت مشتری نهفته است، از این رو برآورده ساختن نیازهای مشتریان و جلب اطمینان آنها از کیفیت محصولات مهمترین هدف کلیه پرسنل شرکت است.

* نیروی انسانی به عنوان راهبر کلیه فرآیندهای منجر به تولید با ارزش‌ترین سرمایه شرکت محسوب می‌شود.

 

قیمت انواع ورقهای ژئو ممبران

 

*به روزآوری دانش پرسنل از طریق مطالعه، آموزش و انتقال تجربیات یا هر راهکار مناسب دیگر از مهمترین اهداف ما می‌باشد.

* نظام تشویق، پشتوانه خلاقیت و بهره‌وری و زمینه‌ساز استقرار سیستم تضمین کیفیت در شرکت گسترش پلاستیک است.

* شناخت و تحلیل بازارهای داخلی و جهانی و حرکت در راستای تامین این نیازها و گام نهادن در مسیر صادرات از اهداف مهم ما می‌باشد.

*تضمین کیفیت وظیفه همه کارکنان و اصل حاکم بر شرکت و راهی برای حصول به سهم بیشتری در بازار است.

 

سایت دنیای اقتصاد

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: